نور الله 2

قرآن و اهل بیت علیهم السلام نور خداوند هستند . مادامی که به آن دو تمسک جوییم منحرف نخواهیم شد .

نور الله 2

قرآن و اهل بیت علیهم السلام نور خداوند هستند . مادامی که به آن دو تمسک جوییم منحرف نخواهیم شد .

إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ

بگو اى بندگان من که بر خویشتن زیاده‏روى روا داشته‏اید از رحمت‏خدا نومید مشوید 

در حقیقت‏خدا همه گناهان را مى‏آمرزد که او خود آمرزنده مهربان است

زمر / 53

توبه نبیره شیطان و ارتباط با انبیاء

حضرت صادق آل محمّد صلوات اللّه علیهم حکایت فرماید:

روزی پیغمبر اسلام صلّی اللّه علیه و آله در بین کوه های مکّه قدم می زد، چشمش افتاد به مردی بلند قامت، به او فرمود: تو از جنّیان هستی، اینجا چه می کنی؟

گفت: من هام فرزند هیثم فرزند قیس فرزند ابلیس هستم.

حضرت فرمود: بین تو و ابلیس دو پدر فاصله است؟

گفت: آری؛ فرمود: چند سال عمر کرده ای؟

پاسخ داد: به مقدار عمر دنیا، آن روزی که قابیل، هابیل را کشت، من نوجوان بودم و می شنیدم که آن دو چه می گویند؛ و کار من این بود که بین افراد تفرقه و دشمنی ایجاد می کردم، و بر بام خانه ها و سر دیوارها می رفتم و شور و شیون به راه می انداختم، و سعی داشتم که افراد صله رحم نکنند، نیز خوراک و طعام انسان ها را فاسد می گرداندم.

حضرت رسول صلوات اللّه علیه فرمود: کارهای بسیار زشت و خطرناکی را انجام داده ای.

هام گفت: مدّتها است توبه کرده ام و توسّط حضرت نوح علیه السلام هدایت گشتم و سوار کشتی او شدم، من همراه حضرت هود علیه السلام، در مسجد هنگام عبادت با دیگر مؤ منین حضور داشتم، و با حضرت إلیاس علیه السلام در جریان ریگ های بیابان بودم؛ و آن هنگامی که خواستند حضرت ابراهیم علیه السلام را در آتش بیندازند حضور داشتم؛ و چون خواستند حضرت یوسف علیه السلام را به چاه افکنند کنارش بودم، او را در بغل گرفته و آهسته در چاه نهادم، همچنین در زندان، مونس و همدم او بودم.

و نیز مدّتی با حضرت موسی علیه السلام بودم و مقداری از تورات را به من تعلیم نمود و فرمود: چنانچه حضرت عیسی را ملاقات کردی، سلام مرا به او برسان، و حضرت عیسی علیه السلام مقداری از انجیل را به من تعلیم داد و سپس فرمود:

سلام مرا به حضرت محمّد صلّی اللّه علیه و آله برسان.

پس یا رسول اللّه! سلام حضرت عیسی بر تو باد.

رسول خدا صلوات اللّه علیه فرمود: سلام خدا بر او باد و نیز سلام بر تو که سلام رسان هستی، ای هام! چنانچه خواسته ای داری، بگو؟

هام گفت: آرزوی من آن است که خداوند تو را برای هدایت و نجات امّت نگه دارد و این که امّت، صادقانه مطیع وصیّ و خلیفه ات باشند، چون که امّت های گذشته به جهت مخالفت و دشمنی با اوصیای پیغمبرانشان هلاک شدند و تقاضای دیگر من آن است که مقداری از قرآن را به من بیاموزی تا در نماز بخوانم.

حضرت رسول به امام علیّ علیهماالسّلام فرمود: یا علیّ! هام راتعلیم ده و با او مدارا کن.

هام اظهار داشت: یا رسول اللّه! این شخص کیست؟ تا همدم او باشم، چون جنّیان فقط تابع پیغمبر و یا خلیفه او هستند.

حضرت فرمود: ای هام! خلیفه دیگر انبیاء چه کسانی بودند؟

گفت: خلیفه آدم فرزندش شیث بود،

خلیفه نوح سام،

خلیفه هود یوحنّا پسر عموی هود بود

و خلیفه ابراهیم اسماعیل،

خلیفه اسماعیل اسحاق،

خلیفه موسی یوشع،

خلیفه عیسی شمعون،

و این ها خلیفه پیغمبران خود گشتند، چون زاهدترین افراد نسبت به دنیا و راغب ترین آن ها در آخرت بودند.

پیامبر خدا فرمود: در کتاب های آسمانی چه کسی خلیفه من معرّفی شده است؟ گفت: در تورات، شخصی به نام «ایلْیا» ذکر شده؛ پس حضرت فرمود:

این شخص، همان «ایلیا» است؛ و یکی از نام های دیگر او، حیدر است.

سپس هام بر حضرت علیّ علیه السلام سلام کرد.

پس از آن حضرت علیّ علیه السلام بعضی از سوره های قرآن را به هام نبیره شیطان تعلیم نمود.

بصائر الدرجات ص 121 ح 13

_____________________________________

باید مراقب بود از نبیره شیطان کمتر نباشیم ...او توفیق توبه یافت با ان همه گناه ....او بدنبال اموختن قران بود ..ماچه ؟؟؟چه مقدار برای یاد گیری قرآن هزینه ووقت صرف میکنید ؟؟؟تا بحال به این موضوع فکر کرده اید ؟؟؟

بنظر شما چرا ارتباط مابا قرآن کم شده ؟؟؟

خوشحال میشم در این بحث نظراتتون رو بیان کنید تا به این موضوع رسیدگی کنیم

منتظر مطالب خوبتون هستم .....

 

آخرین مطالب وبلاگ علمی قرانی وبلاگ نور الله



 با تشکر از وبلاگ همسایه « عصر انتظار به روایت بحار الانوار ج 13 »




 

نظرات (۶)

۲۳ دی ۹۱ ، ۱۱:۰۷ الحمدلله
سلام
ممنون از دعوتتون
سیار عالی و زیبا بود
بازهم بروز شدید اطلاع بدید
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم اجمعین یاحق
پاسخ:
انشاالله
سلام
خیلی خیلی زیبا و جالب بود
ممنون
اگر بشه از این قبیل داستان ها بیشتر بتونید ارائه بدید عالیه.
پاسخ:
انشا الله سعی میکنم داستانهای بیشتری در وب نور الله قرار دهم
سلام

جالب بود از این نظر که من خودمم نشنیده بودمش

حالا توبه ش واقعی بوده؟؟
پاسخ:
واقعی بوده که سلام حضرت عیسی علیه السلام را به پیامبر صلی الله علیه واله رسانیده
با سلام و عرض خسته نباشید
درخواست تبادل لینک با بلاگ شما را دارم
لطفا در صورت موافقت بلاگ ما را لینک کرده و اطلاع دهید تا با افتخار لینک شما نیز اضافه شود
موفق باشید
در پناه حق
۲۴ بهمن ۹۱ ، ۰۰:۲۶ مرگ تدریجی یک رویا
سلام
عذر میخوام بابت غیبت طولانی
مطلب زیبایی بود
به نظر من تبلیغات بی حد دشمن بر ضد قرآن و پیامبر اکرم (ص) بی تاثیر نبوده
البته کوتاهیه خودمونم هست
۰۱ اسفند ۹۱ ، ۲۲:۳۸ ازدیار خراسان
سلام علیکم
بهره بردم از مطالب آموزشی.معنوی و قرآنی وبلاگتون
موفق باشید
پاسخ:
ممنون از لطفتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی